Twilight


Twilight är baserad på Stephenie Meyers succéroman Om jag kunde drömma. Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig, men nu går ingen säker, minst av allt Bella, som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edward och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.


Jag älskar filmen! Själv läste jag boken (Om jag kunde drömma) efter jag såg filmen. Och det är jag glad för. Det var så roligt att sitta där i biografen och inte veta vad ska skulle hända. Jag läste ut alla tre böcker (Om jag kunde drömma, När jag hör din röst & Ljudet av ditt hjärta (provläs den här)) på bara några dagar efter jag sett filmen. Tror att det var 4 dagar. Jag vet, jag är galen. Men jag kunde liksom inte sluta läsa böckerna. De är så föbaskat bra! Den fjärde och sista boken har kommit ut på engelska, men släpps inte på svenska förens i mars 2009. Alltså ca 4 månader kvar! Så länge! Jag får väl läsa om alla igen. Men först måste jag ju köpa 1:a boken. När jag läste den lånade jag den av Vene. Men jag har ju köpte den 2:a och 3:e boken. Just nu har jag inte den 3:e, eftersom Vene har lånat den. Men jag kan ju läsa den 2:a boken igen. Krångligt, krångligt! Jag skriver om böckerna lite senare.



Kommentera inlägget här:

Namn: (så jag vet vem du är)
Kom ihåg?

E-postadress:

Bloggadress: (så jag kan kolla in din blogg/sida)

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback